Sunday, August 25, 2013

Bertimbang rasa lah sikett..

hai korang,,
pe khabar..
arini aku mengupdate lg blog aku...

aku sorang budak kecik yang penndiam(hehe)
yang kurang berkawan smpai orang cakap aku "katak bawah Tempurung"..

persekitaran aku, mengajar aku jadi mcm tu,,
aku kurang pandai berkwan,,
masa aku kecik dulu,, aku kawan dengan orang terpilih je kot (yang dekat denagn umah)
aku tak melatah pon,, sebab memang diri aku kot,,
sebab pe yang orang cakap, mereka lebih nampak diri kita..
jadi terima je k..

aku sangat bahagia dengan diri aku, sebab aku rasa aku tak mengganggu hidup orang laen,,
tapi, bila aku tak mengganggu orang laen, 
aku akan rasa terganggu akibat diganggu oleh orang laen sama ada dari segi percakapan dan lain2..
aku memang tak berminat nak bergaduh n cari pasal kalau orang tak start cari paasal dengan aku dulu..
sebab aku ni kerdil.. haha..kepoyooan terserlahh,,

oklahhh,, nk cerita pasal bertimbang rasa kan,, 
nk tegur sikit someone ni..
tolong la bertimbang rasa sikit,,,
aku tahu, tak semua perkara aku buat betol,,
tapi, tak pernah pon aku kena tegur benda yang AKU TAK SEDAR kalau aku terbuat salah..
maknanya tu,, aku tak mengganggu orang laen la kan..

satu hari, aku memasak,,
ok,,setel dh aku masakk.
korang nak tahu tak,, sesuka hati je dorang letak makann yang aku masak tu kt tempat yang mudah semut..
nak cakap tak tahu,,memang mustahil..
tolong lah bertimbang rasa, 
sebab aku tak pernah buat kt korang macam itu,,
tolonglah berfikir sebelom wt sesuatu perkara,,
tak kan tu pon nk kena bagitahu..

aku tak kisah pon nak ubah makanan aku,, tapi lepas tu,, tolong letak kat tempat selamat,,
ni die ubah makanan aku kat tempat tak selamat, pastu letak makanan dia kat tempat yang selamat???
memang selfish n tak bertimabng rasa.
tak tau lah plak pendapat korang cam mane,,,

tapi,, aku wt cool je,, aku tak amarah2 pon,, aku tak perli pon,, sebab aku malas nak cari pasal.
memang dorang ni belom kena buku dengan ruas kan..
sekali nanti aku laser, mesti makan dalam ni.. 
ha,,,tu yang aku nak elakkkan tu,,
bukan jenis aku sesuka hati ank menyakitkan hati orang kalau takda sebab,,

sikap aku yang panas baran ni sekarang dah berubah sikit,
dah lembut sikit,,
kalau tak dulu,, memang azab la korang,,

and one more thing,, aku adalah aku,, aku memang perangai aku yang macam ni.
tak payah lah nk cakap mcm ni 
"talam dua muka"
aku pon tak faham kenapa..
korang anggap aku ni baik sangat mcm malaikat ke??
memag silap besar,,
aku tak pernah hipokrit,, memang perangai aku macam ni
sape yang tak cari masalah dengan aku, aku ok laaa
yang cari masalah,, aku layan dengan bermasalah jugak laa...
tapi,, kalau aku marah pon,, biasa aku diam je (kawal kemarahan) 

ok,, aku ni jahat laa.. jangan anggap aku baik sangat okayy..
aku takda halll..
chawww

No comments:

Post a Comment